Benefity, czyli co firma dostaje w ramach EAP

Zatrzymanie destrukcyjnych procesów i powrót firmy do równowagi po kryzysach - to kluczowe zalety EAP.
EAP, Prawo

Ideą wprowadzania programów EAP w firmach jest wspieranie ludzi w ich codziennym życiu, w rozwiązywaniu wszelakich problemów, po to, by będąc w harmonii między pracą a domem – mogli zdrowo funkcjonować w świecie zawodowym. Zdrowo, to m.in. znaczy efektywnie.

Organizacja, decydując się na współpracę z ICAS Poland, otrzymuje profesjonalną pomoc dla swoich pracowników i ich rodzin, w pakiecie, dostępnym 24 godziny na dobę, codziennie, przez okrągły rok.

Wsparcie specjalistów: psychoterapeutów, prawników, finansistów, trenerów biznesu

Po wstępnym zapoznaniu się z problemem przekazanym telefonicznie określony specjalista kontaktuje się z osobą potrzebującą wsparcia i wspólnie pracują nad znalezieniem satysfakcjonującego rozwiązania, kierując się zasadą rzeczywistości określaną przez eksperta. Decyzja należy oczywiście do dzwoniącej osoby. Doradztwo i kontakt trwa tyle czasu, ile potrzeba do czasu znalezienia satysfakcjonującego rozwiązania.

Osobiste spotkania z psychoterapeutą lub coachem

W niektórych przypadkach problemów psychicznych istnieje możliwość, by pracownik skorzystał osobistych spotkań twarzą w twarz z psychoterapeutą w gabinecie, w komfortowych warunkach, tak, by uzyskać wsparcie metodami psychoterapii krótkoterminowej nastawionej na znajdowanie rozwiązania. Czasami można zorganizować tego typu kilka bądź kilkanaście spotkań zdalnie przez videokomunikator lub przez telefon.

Konsultanci są w stanie zaoferować natychmiastowe wsparcie emocjonalne, np. w sytuacjach związanych ze stresem, pobudzeniem, poczuciem winy, problemami w relacjach, itd.). Żadne problemy nie są traktowane jak zbyt mało poważne. W sprawach prawnych, finansowych czy menedżerskich konsultanci dyżurujący przy telefonach starają się określić specyfikę problemu, by specjalista, który skontaktuje się później, był ekspertem z tej dziedziny i mógł przedstawić satysfakcjonujące rozwiązania, tak by Klient mógł podjąć jak najlepszą dla siebie decyzję.

Katarzyna Kowalska, psycholog

Usługi dla firmy kontraktującej EAP

Przedstawiciele firmy ICAS Poland oferują firmie, która zakontraktowała nasze usługi, krótki warsztat wprowadzający w specyfikę EAP. Warsztaty takie mogą się odbyć w miejscach, gdzie firma ma swoje zakłady /biura. Coraz częściej wykorzystywaną formą warsztatową jest spotkanie online bądź webinarium.

Popularyzacja EAP wśród pracowników jest jednym z kluczowych elementów budowania świadomości istnienia usług EAP, szczególnie na etapie wdrażania.

Raporty i statystyka

Zarząd firmy otrzymuje periodycznie od nas anonimowy, wszechstronny raport pokazujący poziom wykorzystania usługi (liczba przypadków, rodzaje przypadków {ogólnie}, dane statystyczne, omówienia).

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *